Cíle a činnosti našeho školního poradenského pracoviště
Hlavní cíle školního poradenského pracoviště
-
zkvalitnit sociální klima školy
-
pracovat se všemi subjekty školy i s žáky, kteří nemají problémy a vytvořit tak širokou základnu preventivní činnosti
-
posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
-
umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
-
sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření
-
poskytovat metodickou podporu při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání při vytváření ŠVP
-
připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
-
koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními
Hlavní činnosti školního poradenského pracoviště
Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy v?souladu s?Vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v?platném znění zaměřené zejména na:
-
poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
-
sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
-
prevenci školní neúspěšnosti,
-
kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
-
podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
-
podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
-
průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,
-
včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
-
předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
-
průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
-
metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
-
spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
-
spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.